CATEGORII

Arata toate categoriile

Tot timpul pregătim ceva nou

Vreți să fiți la curent cu noile expoziții?

Abonați-vă la newsletter

Noutăți

16Aprilie2025

Atelier

Program special de vizitare în perioada 17 – 24 aprilie 2025

16Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” anunță un program special de vizitare în perioada 17 – 24 aprilie 2025: -17 – 18 aprilie: DESCHIS între orele 10:00 – 20:00…

Află mai multe

Atelier

Program special de vizitare în perioada 17 – 24 aprilie 2025

16Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” anunță un program special de vizitare în perioada 17 – 24 aprilie 2025:

-17 – 18 aprilie: DESCHIS între orele 10:00 – 20:00 (ultima intrare se face la ora 19:00);

-19 aprilie: DESCHIS între orele 10:00 – 14:00 (ultima intrare se face la ora 13:00);

-20 aprilie: ÎNCHIS;

-21 – 24 aprilie: DESCHIS între orele 10:00 – 20:00 (ultima intrare se face la ora 19:00).

Ce puteți descoperi în această perioadă la muzeu? Două expoziții temporare spectaculoase:

-„Visul primei nopți polare – Belgica – expediția antarctică 1897-1899”, realizată în parteneriat cu Academia Română Filiala Cluj-Napoca, Institutul Polonez București, Muzeul Național de Istorie a României, Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, Muzeul Județean „Ștefan cel Mare” Vaslui;

-„Jungla pune stăpânire pe muzeu. Expoziție de fluturi exotici vii” – o experiență tropicală unică, în inima Bucureștiului!

Ambele expoziții pot fi vizitate până pe 4 mai 2025!

Vă așteptăm cu drag!

Program special de vizitare

16Aprilie2025

Atelier

Ateliere de ReCreație Științifică 2025

16Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și Holy Moly vă invită să-i aduceți pe cei mici la Atelierele de ReCreație Științifică! Descoperă magia chimiei prin experimente interactive și captivante! Copiii vor explora știința…

Află mai multe

Atelier

Ateliere de ReCreație Științifică 2025

16Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și Holy Moly vă invită să-i aduceți pe cei mici la Atelierele de ReCreație Științifică!

Descoperă magia chimiei prin experimente interactive și captivante! Copiii vor explora știința prin activități practice, învățând noțiuni simple într-un mod distractiv și accesibil. Fiecare modul este gândit pentru a stimula curiozitatea, creativitatea și dorința de a descoperi lumea înconjurătoare.

Modul IV: Slime, baloane… și nu numai

26 aprilie – 10 mai 2025

Un modul distractiv și plin de texturi ciudate, forme amuzante și baloane spectaculoase! Slime-ul devine personajul principal al experimentelor noastre – întindem, modelăm, umflăm și descoperim chimia jucăușă din spatele lui!

Activități:

Tema 1 (26 aprilie 2025) – Slime gigantic și baloane de slime

Creează cel mai mare slime pe care l-ai văzut vreodată! Învață cum funcționează polimerii și distrează-te cu baloane de slime care se umflă și se întind la nesfârșit.

Tema 2 (3 mai 2025) – Slime dulce și acadele

Poți face slime comestibil? Află răspunsul într-un atelier delicios în care combinăm chimia cu dulciurile. Vei crea slime-uri cu aromă și vei pregăti propriile tale acadele colorate!

Tema 3 (10 mai 2025) – Slime mișcător și baloane de săpun

Un slime care se mișcă? Da! În această temă, explorăm slime-urile magnetice și ne jucăm cu baloane de săpun uriașe. O combinație magică între știință și distracție!

 

Modul V: Chimia de poveste

17 – 31 mai 2025

Intrăm în lumea poveștilor și descoperim cum chimia poate transforma basmele în realitate! Fiecare temă pornește de la o poveste sau un personaj fantastic și ne duce în lumea experimentelor uimitoare.

Activități:

Tema 1 (17 mai 2025) – Culoarea magică

Experimentează reacții chimice care schimbă culoarea lichidelor într-o clipă, ca prin magie! De la indicatori naturali până la poțiuni colorate, te vei simți ca un adevărat vrăjitor.

Tema 2 (24 mai 2025) – Lămpile lui Aladin: Lampa cu sare și Lampa cu ulei

Descoperă cum să creezi lămpi fermecate care luminează ca în povești! Vom învăța despre densitate, flotație și reacții simple care dau naștere unor efecte spectaculoase.

Tema 3 (31 mai 2025) – Ouăle lui Dr. Seuss și cum vopsim ouă natural

Un atelier colorat și creativ inspirat de lumea lui Dr. Seuss! Află cum poți colora ouăle folosind doar ingrediente naturale și experimentează tehnici inedite de decorare.

 

Grupa de vârsta:

Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani.

 

Perioada de desfășurare:

Atelierele de ReCreație Științifică se desfășoară sâmbăta, în Sala Atelier a Muzeului Antipa între orele 13:0014:15.

Taxa de participare:

— Modulul IV – 225 lei/participant;

— Modulul IV – 410 lei/ doi frați;

— Modulul V – 225 lei/participant;

— Modulul V – 410 lei/ doi frați;

— 1 ședință – 80 lei/participant;

— 1 ședință – 150 lei/ doi frați;

— 1 ședință – 200 lei/ trei frați.

Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/  în limita locurilor disponibile.

După completarea formularului, veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita taxa de participare prin https://antipa.bilet.ro/ .

Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.

Pentru formarea unei grupe, este necesar un număr de minimum 6 participanți.

Sponsor principal: MOL România

Ateliere de ReCreație Științifică - Modul IV

 

11Aprilie2025

Atelier

Capibara, simbolul afecțiunii

11Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”  îi invită pe cei mici să participe la  atelierul de science & craft „Capibara, simbolul afecțiunii”! Duminică, 11 mai 2025, copiii cu vârste între 6…

Află mai multe

Atelier

Capibara, simbolul afecțiunii

11Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”  îi invită pe cei mici să participe la  atelierul de science & craft Capibara, simbolul afecțiunii”!

Duminică, 11 mai 2025, copiii cu vârste între 6 și 10 ani sunt invitați să devină mici exploratori pentru un scurt tur în jungla sud-americană, unde vor descoperi curiozități din viața celui mai mare rozător din lume: capibara.  Care este planul expediției?

În prima parte, vom poposi la diorama cu exponatul tematic de la parterul Muzeului și vom afla mai multe despre viața sa precaută din sălbăticie.

Ulterior, în Sala Atelier, vom descoperi și latura lor relaxată din captivitate și vom crea un craft simpatic, care să ne amintească de această zi specială.

Și ca în orice expediție, nu uita să ne însoțești cu buna dispoziție și dorința de a cunoaște mai mult!

 

Grupa de vârstă:

Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani.

 

Perioada de desfășurare:

Atelierul se desfășoară duminică, 11 mai 2025, în Sala Atelier a Muzeului Antipa, între orele 10:15 – 11:30 și se adresează exclusiv copiilor.

 

Taxa de participare:

– 75 lei/participant;

– 130 lei/doi frați;

– 190 lei/trei frați.

Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/   în limita  locurilor disponibile.

După completarea formularului de rezervare, veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita taxa de participare prin https://antipa.bilet.ro/  .

Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.

Pentru formarea unei grupe, este necesar un număr de minimum 6 participanți.

Sponsor principal: MOL România

 

11Aprilie2025

Atelier

Morișca de artă. Capibara și jungla sud-americană

11Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” îi invită pe copiii pasionați de artă să descopere bucuria picturii în cadrul atelierului „Capibara și jungla sud-americană”. Acest atelier face parte din…

Află mai multe

Atelier

Morișca de artă. Capibara și jungla sud-americană

11Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” îi invită pe copiii pasionați de artă să descopere bucuria picturii în cadrul atelierului „Capibara și jungla sud-americană”. Acest atelier face parte din programul educativ și creativ „Morișca de artă”.

Într-un mediu prietenos, participanții vor explora diverse tehnici artistice, concepute pentru a stimula creativitatea, a dezvolta îndemânarea manuală și a îmbunătăți percepția și viziunea în spațiu.

În prima parte a atelierului, copiii vor face o scurtă vizită în muzeu, la diorama unde vor descoperi exponatul tematic, iar apoi vor realiza o creație artistică sub îndrumarea unui artist plastic profesionist. Prin intermediul picturii, micii artiști vor fi încurajați să își exprime emoțiile în legatură cu mediul ce îi înconjoară.

Participarea presupune acordul în prealabil al părinților privind fotografierea copiilor și a lucrărilor realizate, în vederea promovării programelor educaționale de către Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”.

Beneficii participanți:

  • Învățăm tehnici esențiale de pictură;
  • Cultivăm creativitatea și încurajăm starea de bună dispoziție;
  • Ne formăm abilități artistice;
  • Aflăm curiozități și informații interesante despre animalele prezentate în atelier ;
  • Atelierul se va desfășura într-o atmosferă relaxantă, cu muzică ambientală.

 

Grupa de vârstă:

Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani.

 

Perioada de desfășurare:

Atelierul se desfășoară sâmbătă, 10 mai 2025, în Sala Atelier a Muzeului Antipa, între orele 10:15 – 11:45 și se adresează exclusiv copiilor.

 

Taxa de participare:

— 1 ședință – 80 lei/participant ;

— 1 ședință – 150 lei/ doi frați ;

— 1 ședință – 200 lei/ trei frați.

Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/  în limita locurilor disponibile.

După completarea formularului de rezervare, veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita taxa de participare prin https://antipa.bilet.ro/.

Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.

Pentru formarea unei grupe, este necesar un număr de minimum 6 participanți.

Vă așteptăm cu drag să descoperim împreună magia artei!

Sponsor principal: MOL România

Capibara și jungla sud-americană

11Aprilie2025

Atelier

Robotică și Programare în abordare STEaM

11Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și www.scoalait.ro vă invită să îi aduceți pe cei mici la atelierele de „Robotică și Programare în abordare STEaM” la Muzeul Antipa. În…

Află mai multe

Atelier

Robotică și Programare în abordare STEaM

11Aprilie2025

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și www.scoalait.ro vă invită să îi aduceți pe cei mici la atelierele de „Robotică și Programare în abordare STEaM” la Muzeul Antipa.

În cadrul acestor ateliere, copiii vor învăța noțiuni introductive despre robotică și programare, vor descoperi cum arată echipamentele IT văzute prin ochii unui specialist și vor afla cum sunt construiți roboții și cum se pot programa ei pentru a îndeplini diverse sarcini.

Participând la aceste ateliere, micuții își vor putea forma un model de organizare mentală care îi va ajuta să abordeze mai simplu și mai clar situațiile, indiferent că este vorba despre rezolvarea unui exercițiu matematic sau realizarea unei compuneri. De asemenea, copiii vor învăța încă de pe acum să ia decizii responsabile și să înțeleagă efectul lor pe parcursul derulării acțiunilor planificate.

Atelierele de Robotică și Programare în abordare STEaM sunt realizate într-o manieră veselă, relaxantă, cu mulți roboți și accesorii robotice. Lucrăm cu roboți educaționali de diverse forme și cu funcții multiple, învățam să îi programăm dar și construim subansambluri robotice.

 

Grupa de vârstă:

Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani.

 

Perioada de desfășurare:

Atelierele se desfășoară Sâmbăta, în Sala Atelier a Muzeului Antipa, între orele 10:15 – 11:30.

 

Succesiunea modulelor este următoarea:

– Modul I: Programare Scratch (26 aprilie – 10 mai 2025);

– Modul II: Codey Rocky (17 –31 mai 2025);

– Modul III: Kubo (7 – 21 iunie 2025).

 

Modul I: Programare Scratch (26 aprilie – 10 mai 2025)

Scratch este o platformă educațională interactivă, dezvoltată de MIT, care îi ajută pe copii să învețe programarea într-un mod distractiv și intuitiv. Folosind blocurile de programare, cei mici creează animații, jocuri și povești interactive, dezvoltându-și gândirea logică, creativitatea și abilitățile de rezolvare a problemelor.

În lecțiile de Scratch, copiii vor folosi kitul electronic Makey Makey pentru a controla personajele prin intermediul obiectelor comune, transformându-le în butoane interactive. Aceasta le permite să creeze jocuri și aplicații în care inputurile fizice, cum ar fi atingerea unui fruct sau a unui obiect conductiv, să influențeze acțiunile din Scratch. Astfel, copiii învață nu doar programare, ci și cum să integreze tehnologia fizică într-un mod creativ și practic.

Tema 1 (26 aprilie 2025): Animale vorbitoare

În prima lecție, copiii vor face cunoștință cu platforma Scratch și vor descoperi cum pot crea animații interactive, în care personajele comunică prin mesaje asemănătoare celor din benzile desenate. Vor învăța să utilizeze blocurile de programare pentru a face personajele să vorbească, să răspundă la comenzi și să interacționeze într-un mod creativ. Prin această activitate, își vor dezvolta imaginația, gândirea logică și abilitățile de programare.

Tema 2 (3 mai 2025): Labirint interactiv

Cea de a doua lecție ne aduce noi provocări distractive, copiii vor crea un joc de labirint în Scratch, învățând să programeze mișcarea unui personaj, să evite obstacole și să folosească condiții și variabile pentru scor sau încercări. Activitatea dezvoltă gândirea logică și abilități de rezolvare a problemelor prin programare interactivă.

Tema 3 (10 mai 2025): Grădina Fermecată

Acum că știm să programăm, vom crea o grădină magică, în care plantele cresc când sunt udate și insectele prietenoase înfrumusețează peisajul. Copiii vor învăța să folosească evenimente, variabile și efecte vizuale pentru a crea o experiență interactivă, adăugând chiar condiții speciale pentru a proteja plantele.

 

Modul II: Codey Rocky (17 – 31 mai 2025)

Codey Rocky este un robot avansat, dotat cu o gamă largă de senzori și funcționalități, care îi ajută pe copii să exploreze programarea într-un mod captivant, utilizând limbajul Scratch. Acesta oferă oportunități de a dezvolta abilități esențiale, precum gândirea algoritmică, analiza datelor și noțiuni introductive de inteligență artificială.

Grație senzorilor săi, inclusiv senzori de lumină, sunet, infraroșu și mișcare, Codey Rocky permite realizarea de proiecte complexe. Copiii pot conecta activitățile robotului la situații din viața reală, învățând să rezolve probleme practice într-un mod creativ și inovator.

Tema 1 (17 mai 2025): Descoperim ce poate face Codey

În această lecție, copiii vor explora funcționalitățile robotului Codey printr-un joc captivant, conceput special pentru a-i familiariza cu interfața de programare a robotului. Pe parcursul jocului descoperim blocurile de comenzi și cum funcționează acestea.

Tema 2 (24 mai 2025): Să exersăm ce am învățat

Acum că am făcut primii pași alături de Codey, suntem gata să programăm robotul pe cont propriu și să ducem la bun sfârșit misiunile zilei. Îl vom programa pe Codey să funcționeze ca o lampă, să numere, să afișeze imagini dinamice.

Tema 3 (31 mai 2025): Programare condiționată

Copiii vor învăța să utilizeze comenzile condiționate prin intermediul senzorilor de lumină, sunet și distanță ai robotului. Împreună, vom programa robotul să evite obstacolele, să reacționeze atunci când este strigat sau să își schimbe lumina în funcție de condițiile ambientale.

 

Modul III: Kubo (7 – 21 iunie 2025)

KUBO este un robot educațional inovator, creat special pentru a introduce copiii în lumea programării și a gândirii logice într-un mod simplu și interactiv. Conceput pentru a fi utilizat de copii începând cu vârsta de 4 ani, KUBO este unic datorită metodei sale intuitive de programare, denumită TagTile®. KUBO utilizează plăcuțe fizice de programare (TagTiles®) care se conectează între ele asemenea unui puzzle. Aceste plăcuțe sunt folosite pentru a crea secvențe de cod pe care robotul le urmează. Copiii pot programa KUBO să se deplaseze, să vireze, să repete acțiuni, să aprindă lumini sau să redea sunete. Această abordare tactilă îi ajută pe copii să învețe concepte fundamentale de programare fără să fie necesară utilizarea unui ecran sau a unui software complex.

Tema 1 (7 iunie 2025): Primii pași spre programare alături de KUBO

Ne familiarizăm cu conceptele de bază ale programării prin controlul robotului Kubo. Copiii vor învăța să folosească blocurile de programare pentru a controla mișcările robotului KUBO: înainte, stânga și dreapta.

 Tema 2 (14 iunie 2025): KUBO în expediție

Copiii vor explora comenzile de programare ale robotului KUBO, ghidându-l pe un traseu prestabilit pe harta sa interactivă, vom folosi funcția de învățare și funcția repetă pentru a ne ușura crearea traseului. Prin utilizarea blocurilor de programare, copiii vor învăța să combine diferite mișcări pentru a crea secvențe logice de comenzi.

Tema 3 (21 iunie 2025): KUBO călătorește în spațiu

Continuăm aventura cu robotul KUBO, îl vom costuma și vom descoperi împreună spațiul. Copiii vor parcurge o hartă a sistemului solar cu diferite planete, care reprezintă diverse opriri ale călătoriei spațiale ale robotului.. KUBO va avea obstacole, cum ar fi „găuri negre” sau „meteoriți”, pe care trebuie să le evite. Vor programa KUBO să vireze stânga sau dreapta pentru a le ocoli, aplicând concepte de programare condițională.

 

Taxa de participare:

— Modulul I – 210 lei/participant;

— Modulul I – 375 lei/ doi frați;

— Modulul II – 210 lei/participant;

— Modulul II – 375 lei/ doi frați;

— Modulul III – 210 lei/participant;

— Modulul III – 375 lei/ doi frați;

— 1 ședință – 80 lei/participant;

— 1 ședință – 150 lei/doi frați;

— 1 ședință – 200 lei/trei frați.

 

Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/  în limita locurilor disponibile.

După completarea formularului, veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita taxa de participare prin https://antipa.bilet.ro/ .

Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.

Pentru formarea unei grupe, este necesar un număr de minimum 6 participanți.

Sponsor principal: MOL România

Programare Scratch

Codey Rocky

Kubo (

Tot timpul pregătim ceva nou

Vreți să fiți la curent cu noile expoziții?

Abonați-vă la newsletter